..
Om een accountmanager succesvol de markt en de (belangrijke) klanten te laten bewerken is het zeer waardevol om voor deze key accounts een specifiek accountplan te maken. Veel accountmanagers worstelen met de inhoud en structuur van een accountplan. Waaraan moet een goed accountplan voldoen? Het maken van een account- of businessplan is geen doel op zich maar een belangrijk hulpmiddel. Het is een tool om meer grip te krijgen op de ontwikkeling van het account. En om sturing te geven aan de (strategische) samenwerking, zodat de doelstellingen ook daadwerkelijk gehaald worden. Daarom is een accountplan ook zeker geen (statisch) plan. Het is veel meer een werkdocument dat de samenwerking met de klant verder ontwikkelt. In de online cursus accountplannen leert u er in ruim 2 maanden tijd alles over!
Het maken van een goed accountplan vergt aandacht, energie en tijd. Het is zeker geen eenvoudige taak om een goed accountplan te maken. Temeer omdat het uiteindelijke document aangeeft welke doelstellingen worden nagestreefd voor de komende periode (bijvoorbeeld een jaar). Het geeft tevens aan welke mogelijke oorzaken er kunnen zijn waardoor de realisatie niet gaat lukken. Een accountplan is dus vooral een dynamisch werkdocument dat vaak wordt ingezien en steeds wordt aangevuld met nieuwe, relevante informatie om de samenwerking met klanten te faciliteren en om de doelstellingen te behalen! Daarnaast is het mogelijk om de meerdere Ace! Accountplannen te consolideren naar bijvoorbeeld één overkoepelend businessplan!
Na de cursus ben je in staat om gedetailleerde (maatwerk) accountplannen voor (key) accounts in jouw business samen te stellen, te implementeren en te rapporteren, en om er succesvol mee aan de slag te gaan!
Klik
voor de gegevens van onze cursuslocaties in Den Haag, Amsterdam, Den Bosch,
Rotterdam, Maastricht, Eindhoven, Breda, Utrecht, Arnhem, Amersfoort, Brussel en
Antwerpen.
Emailadres: info@ace-management-partners.nl
Centraal telefoonnummer: 0165 396 108
Ace! investeert permanent in kennis en is trendzettend in:
Accountmanagement, verkoop
Acquisitie, new business
Salesmanagement
Commerciële slagkracht
Call centers, in- en outbound
Arbeidsre-integratie
Werkhervatting na ziekte
Competentiemodellen
Competentiemanagement
HRM, personeelsmanagement
Inkoopvaardigheden
Persoonlijke effectiviteit
Communicatievaardigheden
Marketing, strategisch
Operationele marketing
Webmarketing, e-commerce
Management, leidinggeven
Strategisch management
Organisatiekunde
Lean en agile werken
Teams, teamwork
Productmanagement
Projectmanagement, Scrum
Train de trainer, didactiek
Klik
voor
meer details.
Ace! algemeen |
![]() |
Incompany training |
![]() |
Personal training |
![]() |
Interactie in een training |
![]() |
Multi level/discipline training |
![]() |
Leerstijlen |
![]() |
Proactiviteit in training |
![]() |
Trainingsvormen en trainer |
![]() |
Meer video's |
![]() |