Deze training is een optie op de basis communicatietraining succesvolle
zakelijke communicatie = winst ®. Voordat deze module gevolgd kan worden
moet eerst het basisprogramma afgerond zijn. Binnen communicatietrainingen wordt
naast de trainer desgewenst een trainingsacteur ingezet om de gesprekssituaties
realistisch uit te beelden (optioneel, niet in de prijs inbegrepen).
Inhoud SZC optie 4 - Beoordelings- en functioneringsgesprekken:
- Het verschil tussen beoordelings- en functioneringsgesprekken
- Gespreksvoorbereiding
- Beoordelingsgesprek
- Hoe komt het oordeel tot stand
- Beïnvloedende en verstorende aspecten
- Vermijden beoordelingsfouten
- Gespreksmodel
- Functioneringsgesprekken
- Situering
- Voorwaarden en voorbereiding
- Fasering van het gesprek
- Valkuilen, do's en don'ts
Naast de in de inhoudsopgave genoemde taakspecifieke competenties, komen in
deze training ook de volgende gedragscompetenties uit het Ace! Competentie
Ontwikkelingsmodel® aan de orde:
- Interactie: mondelinge communicatie, mondelinge presentatie,
schriftelijke communicatie, luisteren, sensitiviteit, overwicht, samenwerken,
onderhandelen, assertiviteit, overtuigingskracht, sociabiliteit,
conflicthantering, confronteren, gespreksvaardigheid.
- Leiding geven: mensgericht leidinggeven.
- Persoonlijkheid: flexibiliteit, durf, stressbestendig,
vasthoudendheid.
- Motivatie: resultaatgerichtheid, zelfmanagement.
- Analyse en besluitvorming: oordeelsvorming, accuratesse,
besluitvaardigheid, omgevingsbewustzijn, cognitief en interactief
leervermogen, creativiteit.