In PAMA optie 2 - Opvolging door accountmanagement komen de volgende onderwerpen
aan de orde:
- SWOT-analyse huidige acquisitie
- Onderscheid in A-, B- en C-prospects
- Samenvatting onderdelen PAMA-acquisitie:
- 3 soorten contactpersonen
- 3 niveaus van reactie
- 3 doelstellingen per marketinguiting
- Vertaalde USP's als stopvermogen
- Opvolging door accountmanagement, 3 actieniveaus:
- Interesse in het bedrijf, het product en de materie
- Interesse in het product en de materie
- Interesse in de materie
- Communicatieskills:
- Schriftelijke prospectcontacten
- Telefonische prospectcontacten
- Verkoopgesprek
- Presenteren
- De salesmix voor acquisitie
- Prospects upgraden:
- Interesse in het bedrijf, het product en de materie
- Interesse in het product en de materie
- Interesse in de materie
Naast de in de inhoudsopgave genoemde taakspecifieke competenties, komen in deze
training ook de volgende gedragscompetenties uit het Ace! Competentie Ontwikkelingsmodel®
aan de orde:
- Interactie: mondelinge communicatie, mondelinge presentatie, schriftelijke
communicatie, luisteren, overwicht, samenwerken, onderhandelen, assertiviteit,
overtuigingskracht, sociabiliteit, conflicthantering, confronteren, gespreksvaardigheid.
- Ondernemen: ondernemerschap, marktgerichtheid, klantgerichtheid.
- Persoonlijkheid: aanpassingsvermogen, flexibiliteit, durf, stressbestendig,
onafhankelijkheid, vasthoudendheid.
- Motivatie: initiatief, inzet, resultaatgerichtheid, organisatieloyaliteit,
discipline.
- Analyse en besluitvorming: accuratesse, organisatiesensitiviteit,
omgevingsbewustzijn, cognitief en interactief leervermogen, innovatie, creativiteit,
visie.