In PAMA optie 1 - Telefonische opvolging komen de volgende onderwerpen
aan de orde:
- Pushtechniek versus pulltechniek
- SWOT-analyse telefonische acquisitie
- Mindset en motivatie mbt acquisitie
- Conversieratio's: suspect, prospect, klant
- Doel en doelgroep
- Benadering per klantsoort:
- Nieuwe klanten
- Bestaande klanten
- Inactieve klanten
- Twee gespreksdoelen:
- Hoogdrempelig 1e doel
- Laagdrempelig 2e doel
- Aandacht krijgen en aandacht vasthouden
- Vraagtechnieken
- Gebruik van doorvertaalde USP’s
- Gespreksdoelen:
- Hoogdrempelig gespreksdoel
- Laagdrempelig gespreksdoel
- Contactpersoon onbekend?
- Omgaan met poortwachters (telefoniste, secretaresse)
- Gespreksmodel telefonische acquisitie:
- Gespreksopening
- SPIN verkort toegepast
- Reactie op contactbezwaren
- Bezwaren en weerstand
- Beargumenteren
- Positieve signalen
- Gespreksstatistieken
- Taalgebruik
- Aantekeningen maken
- Stroomschema telefonische acquisitie
Naast de in de inhoudsopgave genoemde taakspecifieke competenties, komen in deze
training ook de volgende gedragscompetenties uit het Ace! Competentie Ontwikkelingsmodel®
aan de orde:
- Interactie: mondelinge communicatie, mondelinge presentatie, schriftelijke
communicatie, luisteren, overwicht, samenwerken, onderhandelen, assertiviteit,
overtuigingskracht, sociabiliteit, conflicthantering, confronteren, gespreksvaardigheid.
- Ondernemen: ondernemerschap, marktgerichtheid, klantgerichtheid.
- Persoonlijkheid: aanpassingsvermogen, flexibiliteit, durf, stressbestendig,
onafhankelijkheid, vasthoudendheid.
- Motivatie: initiatief, inzet, resultaatgerichtheid, organisatieloyaliteit,
discipline.
- Analyse en besluitvorming: accuratesse, organisatiesensitiviteit,
omgevingsbewustzijn, cognitief en interactief leervermogen, innovatie, creativiteit,
visie.